امروز: شنبه 8 اردیبهشت 1403
 
مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از نصب 10 سایت پورتابل در مسیر قصرشیرین به خسروی خبر داد.
 

به گزارش الوند خبر، مسیب قبادیان با اشاره به اقدامات انجام شده شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته تمام خدمات و زیرساخت‌ها را برای ایام اربعین آماده کردیم و تا حد زیادی پوشش 3G و 4G را در جاده‌های استان و خصوصا راه‌های اصلی تقویت کردیم.

 

وی از نصب 10 سایت پورتابل در مسیر قصرشیرین به خسروی خبر داد و تاکید کرد: تلاش کردیم پوشش مناسب اینترنت همراه اول در مرز خسروی برقرار باشد.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه معتقد است، امکانات و زیرساخت‌هایی که برای اربعین مهیا شده بود بخش زیادی از خدمات ایام زلزله را پوشش داد و باعث شد این شرایط بحرانی را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

 

قبادیان از رفع اختلالات شبکه  در جریان زلزله آبان سال گذشته در کمتر از 10 ساعت خبر داد و عنوان کرد: تا ظهر روز بعد از زلزله 90 درصد ارتباطات مختل شده به حالت قبل بازگشت و 10 درصد مابقی نیز ظرف مدت 24 ساعت به حالت عادی بازگشت. اختلالات رخ داده نیز فقط در زمینه سایت‌های موبایل بود و در حوزه تلفن ثابت کوچکترین قطعی نداشتیم.

 

وی دلیل اصلی اختلالات ارتباطی را قطع برق دانست و تاکید کرد: علی رغم آسیبی که به ساختمان مخابرات سرپل ذهاب وارد شد، اما تجهیزات ما کوچکترین آسیبی ندید.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه یادآوری کرد: برای مشکل برق نیز از 25 دیزل ژنراتوری که در استان داشتیم و 31 دیزل ژنراتوری که استان‌های دیگر برای کمک آوردند، استفاده کردیم.

 

قبادیان با اشاره به وجود 12 سایت همراه اول برای پوشش جمعیت 45 هزار نفری شهر سرپل ذهاب، تاکید کرد: در روزهای نخست زلزله برای حدود 700 هزار نفر پوشش شبکه داشتیم و برای این منظور هم ظرفیت شبکه‌های موجود را بیش از سه برابر افزایش دادیم و هم 19 سایت پورتابل که برای ایام اربعین در نظر گرفته بودیم را به کار گرفتیم تا ترافیک استفاده از تلفن همراه پوشش داده شود.

 

وی از پیگیری‌هایی که برای جبران خسارت زلزله انجام شده بود یاد کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران مقرر شد تمام سیستم‌های مخابراتی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی با استفاده از تکنولوژی‌های روز نوسازی شود.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از کمک 2 میلیارد تومانی مخابرات به زلزله زدگان هم خبر داد که 500 میلیارد تومان آن صرف بخشش بدهی تلفن مردم مناطق زلزله زده و مابقی صرف کمک به 230 کارمند مخابرات آسیب دیده در مناطق زلزله زده شد.

 

قبادیان خاطرنشان کرد: در کنار اقداماتی که برای کمک به مناطق زلزله زده در سال گذشته انجام دادیم، تکمیل پوشش 3G و 4G را نیز در جاده‌ها و روستاهای استان پیگیری کردیم، به گونه‌ای که 72 سایت همراه اول در روستاها و جاده‌های استان نصب شد و پوشش 3G و 4G تقریبا در شهرهای استان تکمیل شده است.

 

قبادیان درباره مهمترین اولویت‌های مخابرات در سال جاری نیز عنوان کرد: به دلیل شرایط ارزی که برای کشور پیش آمده تلاش می‌کنیم عمده تجهیزات مورد نیاز ارتباطات خصوصا در حوزه انتقال را از شرکت‌های دانش بنیان داخلی تهیه کنیم که تکنولوژی آنها بسیار به روز است.

 

وی تقویت زیرساخت‌های استان هم در زمینه همراه اول و هم سایر اپراتورها را از دیگر برنامه‌ها دانست و یادآوری کرد: امسال تقویت دسترسی هم در حوزه تلفن ثابت و هم اینترنت را برای بیش از 100 نقطه در استان در نظر گرفتیم.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه هدف از این اقدامات را دسترسی بهتر مشترکین هم در حوزه تلفن ثابت و هم موبایل و کمک به اقتصاد دیجیتال عنوان کرد.

 

قبادیان سپس به انتقاداتی که درباره پوشش تلفن همراه در مناطق مختلف استان مطرح است اشاره و اظهار کرد: اکنون 98 درصد جاده‌های اصلی استان پوشش تلفن همراه دارد و دو درصد مابقی نیز که بر اساس استانداردها طبیعی است، عمدتا ناشی از توپولوژی و شرایط خود مناطق است.

 

وی افزود: اکنون 230 سایت روستایی 700 روستای استان را عمدتا به شیوه شبکه موبایل روستایی پوشش می‌دهد.

 

قبادیان گفت: جایگزینی شبکه موبایل روستایی با همراه اول را در روستاهای استان برای امسال در دستور کار داریم و اگر تجهیزات، امکانات و اعتبار مورد نیاز فراهم شود این ظرفیت را داریم که کار را یک ساله انجام دهیم و در نقاطی که ظرفیت باشد نیز شبکه همراه اول را به 3G و 4G تبدیل کنیم.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه در برخی نقاط همپوشانی بین سایت‌های روستایی و جاده‌ای ایجاد می‌شود، تاکید کرد: از آنجایی که که سایت‌های روستایی عمدتا شبکه موبایل روستایی و سایت‌های جاده‌ای عمدتا همراه اول است، گاهی باعث اختلال خواهد شد که همسان سازی آنها وضعیت پوشش را بسیار بهتر می‌کند.

 

قبادیان تصریح کرد: عمده مشکلاتی که اکنون داریم برای پوشش تلفن همراه در روستاها است که البته هیچ اپراتوری در روستاهای برای پوشش کامل نه تکلیف دارد نه از بعد اقتصادی و تجاری توجیه چندانی دارد و برای تقویت پوشش در این نقاط نیازمند حمایت دولت هستیم.

 

قبادیان در ادامه با اشاره به مشترکین تلفن ثابت در استان کرمانشاه، تاکید کرد: 37 درصد تلفن‌های ثابت در کرمانشاه یا کاملا قطع است و یا کارکرد بسیار کم و زیر 300 دقیقه دارند. حدود 170 هزار تلفن ثابت استان قطع است و 60 هزار تلفن ثابت نیز کارکرد بسیار کمی دارند.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه هزینه انشعاب تلفن ثابت را نیز 200 هزار تومان اعلام کرد که تا قبل از مرداد سال 95 حدود 50 هزار تومان بود و تاکید کرد: این در حالی است که هزینه تمام شده یک تلفن ثابت برای ما یک میلیون تومان و متوسط درآمد هر خط در ماه پنج هزار تومان است. این بدان معناست که تلفن ثابت خصوصا با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه زیان‌ده شده است.

 

وی بدهی‌های تلفن ثابت در کرمانشاه را نیز نزدیک 10 میلیارد تومان اعلام کرد که 90 درصد آن بدهی‌های زیر 500 هزار تومان و از همین میزان نیز 90 درصد بدهی ها زیر 200 هزار تومان است.

 

به گفته این مسئول، از بدهی 10 میلیارد تومانی تلفن‌های ثابت حدود سه میلیارد تومان آن نیز مربوط به ادارات دولتی است.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از مردم تقاضا کرد نسبت به پرداخت بدهی‌ها و تعیین تکلیف تلفن‌های ثابت قطع شده خود اقدام کنند زیرا تمام درآمدی که از این بخش حاصل شود صرف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی داخل استان خواهد شد.

 

قبادیان با بیان اینکه تا این لحظه‌ای برنامه‌ای برای افزایش تعرفه تلفن ثابت اعلام نشده، یادآوری کرد: البته تغییراتی در مدل تعرفه در برنامه است، اما لزوما به افزایش تعرفه منجر نخواهد شد.

 

وی درباره وضعیت بهای اینترنت نیز عنوان کرد: سیاست دولت از آذر سال گذشته بر این بود که بهای اینترنت بر اساس میزان سرعت مشخص شود و دیگر محدودیتی در حجم اعمال نشود، بلکه یک آستانه مصرف منصفانه برای حجم مشخص شود.

 

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه تاکید کرد: هم اکنون متوسط مصرف حجم هر کاربر اینترنت حدود 10 گیگ است.