امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

بررسی مشکلات چهار واحد تولیدی راکد کرمانشاه / برگزاری اولین جلسه عارضه یابی واحدهای تولیدی استان/ برنامه ریزی برای برگزاری ۲۵۰ جلسه ستاد تسهیل در سال ۱۴۰۱/ استقرار ستاد تسهیل ویژه شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی در اولین جلسه عارضه یابی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بیستون سیاستگذاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ «بهزاد باباخانی» افزود: برنامه ریزی برای برگزاری ۲۵۰ جلسه ستاد تسهیل در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی، ستاد تسهیل ویژه شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری و ستاد تسهیل ویژه عارضه یابی و افزایش ظرفیت واحدهای راکد و نیمه فعال مستقر در شهرک صنعتی انجام شده است.

 

معاون استاندار خاطرنشان ساخت: برگزاری جلسات ستاد تسهیل ویژه شهرستان ها همانند سال گذشته همراه با بازدید میدانی از واحدهای تولیدی شهرستان ادامه خواهد داشت.

 

باباخانی در خصوص جلسه عارضه یابی واحدهای تولیدی بیان داشت: اولین جلسه این کارگروه امروز در شهرک صنعتی بیستون برگزار شد و طی آن به مشکلات ۴ واحد شامل ۲ واحد راکد و ۲ واحد نیمه فعال رسیدگی شد.

 

وی بازدید میدانی مدیران از شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی و همچنین پیگیری مصوبات ستاد تسهیل را دو اقدام مهم در سال ۱۴۰۱ دانست و افزود: دبیرخانه مصوبات کارگروه تسهیل استان را بصورت مستمر رصد و گزارش نتایج بصورت ماهانه و فصلی در کارگروه مطرح گردد.

 

مشکلات چهار واحد تولیدی کرمانشاه در ستاد تسهیل استان بررسی شد

 

باباخانی افزود: در اولین جلسه ستاد تسهیل استان در سال جاری قرار شد، کارگروهی برای عارضه‌یابی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال با محوریت شهرک‌های صنعتی تشکیل شود که در این راستا اولین جلسه این کارگروه امروز به منظور بررسی مشکلات چهار واحد تولیدی تشکیل شد.

وی افزود: ۲ واحد فوق به صورت راکد و ۲ واحد دیگر به صورت نیمه فعال بودند که مشکلات آنها با حضور تعدادی از مدیران استان به تفکیک بررسی و تصمیماتی برای افزایش ظرفیت و یا احیای آنها اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: بخشی از مشکلات این واحدهای تولیدی سرمایه در گردش و بخشی از آنها درخواست تسهیلات برای تکمیل ماشین آلات بود.

وی تاکید کرد: قرار است امسال ۵۰ جلسه به منظور بررسی وضعیت واحدهای صنعتی مشکل دار استان تشکیل شود که امیدواریم کمکی به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد داشته باشد.

باباخانی اظهار داشت: در جلسه امروز مشکلات واحدهای صنعتی سپیدبام بیستون با محصول ایزوبام، تعاونی پویا اندیشان با محصول قیرگرم، نان هیوای زاگرس با محصول نان بسته بندی شده و شرکت رشیدی با محصول فوم پلی استایرن مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در مجموع ۱۰۹ جلسه برگزار کرد که در این جلسات ۷۱۴ مصوبه تصویب که ۴۳۵ مورد از آنها اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: طبق بررسی بعمل آمده ستاد تسهیل کرمانشاه در سال گذشته جزء فعال ترین ستاد تسهیل استان‌ها بوده اما نباید به این ارزیابی راضی باشیم و باید باتلاش بیشتر زمینه توسعه اقتصادی استان را در بخش های مختلف فراهم آوریم.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

 

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.