امروز: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403



هیچ راهپیمایی و موکبی در اربعین نخواهیم داشت/ در مرز خسروی هیچ ترددی برقرار نخواهد بود

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه اربعین امسال هیچگونه ترددی از مرز خسروی انجام نمی شود گفت: امسال به واسطه بیماری کرونا هیچگونه برنامه ای برای راهپیمایی و فعالیت موکب های اربعین در استان نخواهیم داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ حسین خوش اقبال در جلسه کمیته امنیتی ستاد اربعین استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، هیچ گونه پیش بینی در مرز خسروی برای پذیرش زوار اعم از مهمانسرا یا موکب نشده و امسال تدارکی برای تردد زوار نداریم.

 

وی تاکید کرد: همه این محدودیت ها فقط بخاطر حفظ سلامت مردم اتخاذ شده و از کسانی که مشتاق به حضور در کربلا هستند و به ویژه هیات های مذهبی توقع می رود که امسال بیانات رهبری انقلاب را فصل الخطاب قرار داده و زیارت اربعین را در منازل خود داشته باشند.


معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه "به هیچ وجه در مرز خسروی و باقی مرزهای رسمی با عراق ترددی نخواهیم داشت" افزود: افرادی اگر به صورت قاچاق هم وارد عراق شوند عودت داده خواهند شد.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به فضاسازی های شبکه های رسانه ای معاندان با استفاده از عزاداری ها گفت: رسانه های بیگانه بنام اربعین و محرم میخواهند کرونا را برجسته کرده و بگویند که افزایش مبتلایان در ایران از این ناحیه نشات می گیرد باید مواظبت کرد که بهانه به دست دشمن داده نشود. 


 خوش اقبال همچنین گفت: اربعین امسال ، در سطح شهرستان ها و استان که برهم زننده پروتکل ها باشد نخواهیم داشت چرا که آمار بیماران کرونایی در استان هشدار دهنده شده است.


وی در بیان آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه اظهار داشت: از آغاز بحران کرونا در استان کرمانشاه تا کنون  20 هزار و 729 نفر موارد مثبت  اعلام شده و متاسفانه 651  نفر فوتی قطعی داشته ایم که به معنای داغدار شدن 651 خانواده در استان است.

خوش اقبال همچنین با ابراز نگرانی از آمار فوتی های استان افزود: طی شبانه روز گذشته در استان کرمانشاه 15 هم استانی بر اثر ابتلای به کرونا جان باخته اند این در حالی است که پیش از این آمار فوتی ها در استان بین 3 تا 4 نفر بود.

 

معاون استاندار با اشاره به قرار داشتن استان در وضعیت قرمز گفت: تعداد بستری های استان کرمانشاه به 527 نفر رسیده و در صورت ادامه این روند در روزهای آینده خبرهای خوبی نخواهیم شنید و فشار بر کادر درمان استان بیشتر خواهدشد.