امروز: پنج شنبه 30 فروردین 1403
 

مشاور ارشد استاندار کرمانشاه و جانشین ستاد اربعین استان گفت: دولت عراق پنجشنبه هفته جاری نظر قطعی خود را برای بازگشایی مرز رسمی خسروی در ایام اربعین امسال اعلام می کند.

جعفر همتی روز سه شنبه در جلسه بررسی زیرساخت های اربعین در فرمانداری قصرشیرین افزود: پارسال تلاش های زیادی برای تقویت زیرساخت های اربعین در این شهرستان قصرشیرین انجام شد که به مراتب بیشتر از مرزهای سه گانه تردد زائران اربعین در کشور بود.
وی اظهار داشت: تلاش های وزارت نیرو در بحث ایجاد زیرساخت های اربعین در مرز خسروی قابل تقدیر است.
به گفته مشاور استاندار کرمانشاه ، پارسال تلاش های خوبی در مرز خسروی در حوزه ایجاد توقفگاه های خودرو و نصب برج های نوری صورت گرفت و هرجا موکبی دایر شد ، آب و برق آن تامین شد.
همتی افزود: با هدف تقویت زیرساخت های موجود ، باید نسبت به احداث یک سوله برای دپوی آبرسانی و استقرار آب جرعه ای در مرز خسروی اقدام شود.
این مقام مسئول ادامه داد: براساس توافق انجام شده ، زائران هفت استان کشور از مرز خسروی به عتبات عالیات عزیمت می کنند که با توجه به زیرساخت های مطلوب مرز خسروی و راه مناسب ، ممکن است زائران سایر استان ها هم از این مرز به عراق تردد کنند.
وی گفت: براساس پیش بینی ها امسال در صورت بازگشایی مرز خسروی بیش از 500 هزار زائر از این مرز به عتبات عالیات تردد خواهند کرد.
همتی بیان کرد: امسال نیازمند 20 دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی به زائران هستیم ضمن اینکه تانکرهای ثابت نیز باید در مسیر قصرشیرین به مرز خسروی مستقر شوند.

** بازگشایی خسروی مطالبه مردم است 
فرماندار قصرشیرین هم گفت: بازگشایی مرز خسروی از خواسته های به حق مردم استان کرمانشاه است.
مرادعلی تاتار با اشاره به سابقه طولانی مرز خسروی در مقایسه با سایر مرزهای کشور برای تردد زائران عتبات عالیات ، اضافه کرد که 140 هکتار زمین برای احداث توقفگاه های خودروهای شخصی زائران در قصرشیرین احداث شده است.
وی اظهار داشت: این تعداد توقفگاه خودرو در چهار نقطه از مسیر خسروی ایجاد شده است.
به گفته فرماندار قصرشیرین ، کار ترمیم آسفالت مسیر ، روشنایی معابر و احداث سرویس های بهداشتی مسیر قصرشیرین به خسروی نیز در حال انجام است.
تاتار ، کلید توسعه و رونق شهرستان قصرشیرین را بازگشایی مرز رسمی خسروی و استفاده از ظرفیت بزرگ این مرز برای حضور و پذیرایی از زائران عتبات عالیات عنوان کرد.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.