امروز: جمعه 31 فروردین 1403

 

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف کشور، فعالیت های تجاری و صادرات از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان شتاب بیشتری گرفته است.

 

هدایت حاتمی روز سه شنبه در بازدید از روند صادرات در مرز رسمی پرویزخان، افزود: امروز مراقبت های بهداشتی در مرزهای صادراتی شهرستان قصرشیرین بررسی شد، هرچند که در گذشته هم تیم های مراقبت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان در این مرزها مستقر بوده و اقدام های پیشگیرانه را انجام داده اند اما با شیوع ویروس کرونا این اقدام ها تشدید شده است.
وی اظهار داشت: دشمنان و به خصوص غربی ها در روزهای گذشته با تبلیغات خود اعلام کرده بودند که با شیوع کرونا فعالیت های صادراتی ایران با همسایگان متوقف شده، در حالی که این موضوع  واقعیت ندارد و ما در چند روز گذشته در مرز پرویزخان شاهد افزایش صادرات هستیم.
معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: طبیعی است که ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق برای مقابله با این بیماری تمهیداتی لحاظ کرده اند و ما هم در این مرزها کار ضدعفونی محوطه و همچنین ماشین های صادراتی را انجام می دهیم.
حاتمی افزود: تمام تجار، پیله وران، کارگران، نیروهای اداری و نظامی مستقر در مرزهای ما با روحیه بسیار عالی در مرزهای تجاری کشور فعالیت های تجاری انجام می دهند و از این نظر هیچ مشکلی در مرزهای شهرستان نداریم.
وی گفت: هم اکنون روزانه انواع مواد غذایی و مصالح ساختمانی از مرزهای شهرستان به سوی کشور عراق صادر می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری کرونا در مرزهای قصرشیرین مشاهده نشده است و امیدوارم با همدلی همه مردم و مسوولان این بیماری را شکست دهیم.