امروز: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

 

شهرداری قصرشیرین ۴۰ میلیارد تومان مطالبه دارد

قصرشیرین- ایرنا- شهردار قصرشیرین گفت: این شهرداری ۴۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی مطالبه دارد که پیگیر جذب آن هستیم چون اگر این مطالبه‌ها به موقع به حساب شهرداری واریز شود، شهرداری می‌تواند خدمات بهتر و بیشتری را به شهروندان ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهزاد باقری» روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مدیران پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی قصرشیرین در محل شهرداری با تشریح عملکرد ۶ ماهه این نهاد، افزود: شهرداری یک نهاد خودگردان است که با دریافت عوارض و هزینه صدور پروانه نسبت به واریز حقوق کارکنان، عمران شهری و نظافت محلات و خدمات به کار خود ادامه می‌دهد و پرداخت بدهی از سوی ادارات بدهکار کمک بزرگی به این مجموعه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شهرداری شرایط مالی مناسبی ندارد و ساخت و سازها در این شهرستان و تراکم بسیار کم است و یک بدهی ۱۷ میلیارد تومانی از قبل داشت که با کنترل منابع توانستیم با وجود این میزان بدهی سه ماه حقوق معوق کارگران شرکتی را پرداخت کنیم.

شهردار قصرشیرین گفت: شهرداری قصرشیرین با احتساب پارکینگ ها و کمک های دولتی و درآمدهای جاری در مجموع به طور میانگین ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان درآمد دارد و این در حالی است که هزینه های مختلف و حقوق پرسنل و کارگران و خدمات ارایه شده به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون می رسد.

قصرشیرین دارای بزرگترین حریم شهری استان پس از کرمانشاه و اسلام آباد غرب 

شهردار قصرشیرین در ادامه با توجه به دغدغه رسانه ها گفت: به طور قطع دغدغه مندی شما در خصوص امور جامعه شما را به سمت فعالیت در این مسیر کشانده که قابل قدردانی است.

 ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب اربعین در سال ۱۴۰۰

باقری ادامه داد: سال گذشته از محل اعتبارات اربعین ۱۰ میلیارد تومان به قصرشیرین اختصاص یافت که از این میزان چهار میلیارد تومان آن تخصیص یافته که ۲ میلیارد تومان آن در راستای آسفالت معابر قصرشیرین هزینه خواهد شد و هم اکنون به مناقصه رفته و به مشخص شدن پیمانکار آن عملیاتی خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین ۲ میلیارد تومان دیگر آن نیز به اصلاح هندسی ورودی میدان امام حسین (ع) در سه راهی نصرآباد به سمت مرز خسروی اختصاص یافته که مجری اجرای این طرح شهرداری است و به زودی عملیات آن اجرایی می شود.

وی از تلاش برای اختصاص اعتبار از محل اعتبارات اربعین امسال برای شهرداری قصرشیرین به منظور ساماندهی و بهسازی وضعیت شهری خبر داد.

جذب یک میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان برای آسفالت معابر مسکن مهر قصرشیرین 

شهردار قصرشیرین در ادامه از جذب یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اسناد خزانه با سر رسید سال ۱۴۰۳ به منظور آسفالت معابر و زیرسازی خیابان های مسکن مهر خبر داد و گفت: با وجود ۲دوره برگزاری مناقصه هنوز پیمانکاری برای این طرح مشخص نشده و امید است ظرف ۲ ماه آینده با به پیمان رفتن این طرح شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

حل مشکل ۲۰ساله حاشیه نشین ها

شهردار قصرشیرین در ادامه با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی و مشکلات ناشی از آن گفت: با پیگیری های شهرداری، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای اسلامی شهر مشکل ۲۰ ساله این محله ها در حال مرتفع شدن هست و مالکیت محله موسوم به بلوکی ها به طور کامل حل شده و تشکیل پرونده جهت عملیات تخریب و نوسازی در حال انجام هست از هفته آینده به صورت مجموعه های  ۲۰ واحدی اجرایی و عملیاتی می شود.

                                                                    

شهرداری قصرشیرین ۴۰ میلیارد تومان مطالبه دارد

 

 درآمد ناچیزی از محل پارکینگ ها داریم

شهردار قصرشیرین در ادامه در خصوص ابهام خبرنگاران در رابطه با درآمدهای این مدیریت شهری از محل پارکینگ ها گفت: ۲ پارکینگ در مرز پرویزخان داریم که یکی از آن ها در اختیار بخش خصوصی است و مربوط به کامیون ها است و دیگری نیز پارکینگ خودروهای سواری است که تنها دلیل نگهداری آن عدم اخراج نیروهای مشغول در این بخش و ارایه خدمت است چون ۵۰ درصد سهم آن مربوط به سازمان همیاری شهرداری ها است.

تلاش برای پرداخت حقوق کارگران شرکت های خدماتی 

 باقری ادامه داد: در طول این ۶ ماه تصدی من به مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق کارگران به کار گرفته ام و در طول ۶ ماه گذشته به طور مستمر حقوق کارگران و نیروهای شرکتی پرداخت شده است.

 وی اظهار داشت: همچنین پیگیری‌هایی از طریق شرکت های خدماتی که وظیفه پرداخت حقوق معوق آن ها را برعهده دارد صورت گرفته که ۲ ماه حقوق معوق آنان نیز پرداخت شود.

سامان دهی و بهسازی معابر و خیابان ها با بیش از ۷.۵میلیارد ریال

شهردار قصرشیرین گفت: ساماندهی و بهسازی خیابان ها و معابر شهری در مجموع با هفت میلیارد و ۶۸۸میلیون ریال هزینه انجام شده که شامل احداث جدول به طول یک هزار و ۱۵۳ متر، احداث موزاییک فرش به مساحت یک هزار و ۷۵۵ متر مربع، اجرای لوله گذاری به طول  ۱۳۰ متر، بتن ریزی به میزان۶۰ متر مربع، مخلوط ریزی و تسطیح و تراکم به مساحت ۶ هزار و ۱۰۰ متر مربع، دیوارکشی بلوکی به مساحت، ۴۰ متر مربع، اجرای سنگ چینی به میزان ۱۰ متر مکعب و ۱۰ هزار متر مربع  خاک ریزی و تسطیح  و تراکم پارکینگ سوخت، ۵۳ کامیون نخاله برداری و لایروبی کانال و حمل موادبه مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

وی همچنین ادامه داد: شهرداری در راستای صرفه جویی در هزینه ها نسبت به ایجاد ۲ اکیپ عمرانی توسط همین نیروهای موجود برای کارهای خرد و پیمانکاری، دیوارکشی، جدول گذاری، بنایی و ۲ اکیپ نقاشی و تاسیساتی نموده که ۲۲۳ درصد برای شهرداری از لحاظ هزینه صرفه جویی داشته است.

تعمیر و بازسازی ۷۰ درصد ماشین آلات شهرداری قصرشیرین 

شهردار قصرشیرین در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه ماشین آلات شهرداری فرسوده بوده تاکنون ۷۰ درصد از این ماشین آلات عمرانی با ۵۷۰ میلیون تومان تعمیر و بازسازی و نوسازی شده است.  

وی همچنین در خصوص جایگاه عرضه سوخت  CNG قصرشیرین افزود: این جایگاه با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه استانداردسازی شده و مسایل پرخطر آن برطرف شده و درصدد واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم.

تعمیر کارخانه آسفالت قصرشیرین 

وی در خصوص کارخانه آسفالت شهرداری خاطر نشان کرد: تجهیزات مکانیکی کارخانه آسفالت بر اثر زلزله آبان سال ۹۶ آسیب دید و ساختمان بنایی اتاق کنترل و اداری و نگهبانی تخریب شده بود که با ظرفیت و امکانات داخلی شهرداری بحث سازه بنایی و مکانیکی در حال تعمیر است و با راه اندازی آن از لحاظ تامین آسفالت دغدغه ای نخواهیم داشت.

مهم ترین طرح عمرانی در دست اقدام شهرداری قصرشیرین 
باقری در خصوص طرحهای در دست اقدام نیز مهم ترین آن ها را  ایجاد پل روگذر ورودی شهر از سمت کمربندی سرپل ذهاب به سمت پرویز خان به طول ۸۰ متر که در مرحله مشاور طرح  هست، اعلام کرد و افزود: ثبت شرکت پسماند برای حل مشکل پسماند شهری، ایجاد مکان جدید تخلیه زباله که این نقطه جانمایی شده و راه دسترسی نیز مشخص شده که بخشی از راه دسترسی معارض دارد که در حال رفع مشکل هستیم، تجهیز پارک ها و بلوارها به سامانه آبیاری قطره ای که هم اکنون ضلع شرقی و قسمت فوقانی پارک بسیج به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده از دیگر اقدامات است.  

وی همچنین از آغاز طرح اصلاح معابر اجرایی محله امیدوار قصرشیرین نیز از هفته آینده خبر داد.

باقری ادامه داد: از دیگر طرح های عمرانی در دست اقدام با توجه به اینکه شهر قصرشیرین مسیر زوار عتبات عالیات است ایجاد پیاده راه زایر از ورودی شهر تا خروجی شهر به طول ۶کیلومتراست که با توجه به اهمیت این طرح کار زیرسازی آن به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع آن انجام شده و مابقی اقدام های عمرانی آن در دست اقدام است.

اجرای لای روبی و کانال کشی رودخانه الوند

شهرداری قصرشیرین ۴۰ میلیارد تومان مطالبه دارد

شهردار قصرشیرین در پاسخ به سوالی در رابطه با لایروبی رودخانه الوند گفت: لایروبی و ایجاد کانال کشی رودخانه الوند و رودخانه ها و انهار فصلی در شهر به صورت مکتوب به امور آب یادآوری شده است و در موضوع سگ های ولگرد نیز وظیفه شهرداری جمع آوری و رها سازی سگ های ولگرد است که این کار به صورت مستمر انجام می گیرد از این رو این شهرداری به کمک سایر دستگاه‌ها و انجمن حمایت از حقوق حیوانات و مردم در ایجاد مکانی جهت نگهداری و عقیم سازی سگ های ولگرد نیاز دارد.  

دیوارکشی زمین های خالی و اخطار به مالکان آن ها

باقری در بخش دیگری نیز با اشاره به زمین های رها شده و ساختمان های نیمه کاره سطح شهر، گفت: در این خصوص به مالکان زمین های خالی از طریق نامه و نصب بنر اخطار داده شده که اگر مالکان در این خصوص اقدامی نکنند شهرداری راسا اقدام به دیوار کشی نموده و  در زمان مراجعه مالک به شهرداری طبق ماده ۵۵ و ۱۱۰ اقدام خواهد نمود.

همکاری با جراید و روزنامه نگاران برای چاپ آگهی های مناقصه

شهردار قصرشیرین همچنین در خصوص همکاری شهرداری با روزنامه نگاران قصرشیرین در خصوص چاپ آگهی های مناقصه و مزایده در روزنامه های محلی اظهار داشت: اگر این کار منع قانونی نداشته باشد با آن ها همکاری می شود.  

مهم ترین درخواست های شهرداری قصرشیرین در سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه

 او گفت: درخواست های مهمی برای سفر رییس جمهوری به عنوان مهم ترین مسایل شهرداری قصرشیرین جمع بندی و به استان ارسال شده است که مهم ترین آن نیز به عنوان مصوبه برای این سفر در مجموع به میزان هفت میلیارد تومان است که از این میزان پنج میلیارد تومان آن برای تکمیل ساختمان در دست احداث شهرداری و ۲میلیارد نیز به منظور سامان دهی ورودی شهر قصرشیرین از سمت سرپل ذهاب با توجه به نداشتن یک ورودی مناسب است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.