امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

 

نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیاز است ستادهای معین بازسازی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را به منظور شتاب بخشی در ساخت و سازها تقویت کند و یا ستادهای جدید در برخی مناطق جایگزین شود.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرهاد تجری روز پنجشنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه با حضور معاون اول رییس جمهوری در فرمانداری قصرشیرین افزود: در زلزله 7.3 دهم ریشتری پارسال غرب کرمانشاه از رهبری ، رییس جمهوری و همه وزرا و نهادهای مختلف نظامی ارتش و سپاه پای کار بوده و در مناطق زلزله زده حضور یافتند و اقدام های خوبی در این مناطق صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: با گذشت یک سال از زلزله و حادث شدن زلزله جدید هنوز موضوع امهال وام ها بلاتکلیف مانده و برخی از بانک ها از حساب مشتریان اقساط معوق را برداشت کرده اند.
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع آب و برق مناطق زلزله زده هنوز تعیین تکلیف نشده و همچنین شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی و اماکن آموزشی دانشگاهی و مساجد نیز مشکلاتی در زمینه بازسازی دارند که هنوز حل نشده است.
تجری ادامه داد: مرز سومار یک مرز راهبردی است که نقش مهمی در صادرات دارد و می تواند در حل معضل بیکاری موثر باشد از این رو جاده دسترسی به این مرز نیازمند احداث است.
وی اضافه کرد: اگر مرز رسمی خسروی باز شود اثر روانی خوبی برای مردم منطقه دارد و همچنین کوله بری نیز یکی از مطالبه های مردم است چون مرزها به منظور ارتقای وضع معیشت مرزنشینان ایجاد شده است.
رفع چالش منابع آب گرمسیری و اعمال حق مرزی برای کارکنان و احداث زیرساخت های جاده ای از دیگر مواردی بود که تجری به آن اشاره کرد.
امام جمعه قصرشیرین نیز در این جلسه سه موضوع امهال وام ها و افزایش سقف تسهیلات و یا کمک بلاعوض با توجه به گرانی مصالح برای کمک به زلزله زدگان برای تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی و همچنین اعمال تعرفه آب و گار و برق را به عنوان مطالبه ها و خواست همه مردم زلزله زده قصرشیرین بیان کرد.