امروز: سه شنبه 28 فروردین 1403

 

فرماندار قصرشیرین گفت: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده و گزارش نشده و تمامی اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا ویروس لحاظ شده است.

 

مرادعلی تاتار روز سه شنبه در جلسه کارگروه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: بعد از اعلام خبر شیوع بیماری کرونا در جهان از همان هفته های آغازین شیوع بیماری، کار کنترل مبادی مرزی در این شهرستان شامل مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان آغاز شد و تمام عوامل بهداشتی تدابیر پیشگیرانه را لحاظ کردند.
وی با بیان اینکه باید این بیماری را جدی بگیریم، اظهارداشت: فرهنگ سازی برای مقابله با این بیماری بسیار مهم و ضروری است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: مدارس تا پایان هفته جاری تعطیل است و برای ادامه تعطیلی آن ها منتظر دستور از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستیم.
تاتار گفت: مرزهای پرویزخان و خسروی در شهرستان تعطیل است و امروز با اعلام کشور عراق بارهای صادراتی نیز خروج پیدا نخواهند کرد از این رو تجار و پیله وران از ارسال بار به مرزهای شهرستان خودداری کنند.
وی اضافه کرد: برای بارهای صادراتی که از روزهای گذشته در شهرستان هستند تدابیر لازم از سوی گمرک برای ترخیص آن ها لحاظ خواهد شد.
وی گفت: با وجود تعطیلی مرزهای شهرستان اکیپ های بهداشت و درمان در مرزها مستقر هستند.
رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین هم در این جلسه گفت: کرونا یکی از چالش های پیش روی نظام سلامت در کشور است و بار روانی زیادی ایجاد کرده است.
دکتر رضا منصوری افزود: علایم این بیماری شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا است و درصد مرگ و میر آن  بیشتر برای افراد بالای هشتاد سال سن و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف است.
وی گفت: پیشگری و شستن مرتب دست ها مهم ترین راهکار مقابله با کرونا ویروس است و همچنین شهروندان باید از دست دادن و روبوسی و حضور در مکان های عمومی و پرتردد خودداری کنند.
او ادامه داد: زدن ماسک برای افراد سالم توصیه نمی شود و شهروندان باید مسایل پیشگیرانه را در مقابل بیماری های ویروسی لحاظ کنند.
وی در ادامه از برگزاری ۲۵۰ جلسه آموزشی برای ۲۷ هزار تن خبر داد و گفت: ۵۰ تخته بنر نیز در سطح شهرستان نصب شده است.
منصوری همچنین از انجام اقدام های و تدابیر لازم در بیمارستان شهرستان برای هرگونه حادثه احتمالی خبر داد.