امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403
استاندار كرمانشاه گفت: به محض اطلاع از موضوع الحاق یک محدوده کوچکی از بخش سومار به استان ایلام، با وزارت کشور رایزنی کردیم و این مصوبه متوقف شده است‌.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، مهندس بازوند عنوان کرد: در استان ایلام یک‌ شهرستان جدید شکل گرفته است و در آن زمان یک محدوده‌ای از بخش سومار طبق مصوبه هیئت دولت به این استان الحاق شده است. 

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، با وزارت کشور صحبت کردیم و با ادله‌هایی که ارایه شد و همچنین تشریح شرایط و حساسیت ها، خوشبختانه این موضوع در وزارت کشور متوقف شده است. 

استاندار کرمانشاه یادآور شد: اینکه عنوان می‌شود بخش‌هایی از سومار به استان ایلام الحاق شده است، صحیح نیست بلکه با بررسی‌های میدانی جدید صورت گرفته با جی پی اس مشخص شد در واقع یک محدوده کوچکی را در برمی گیرد و پیگیری های مدیریت ارشد استان در این خصوص با جدیت ادامه دارد. 

مدیر ارشد استان گفت: استان‌های کرمانشاه و ایلام سال‌هاست با برادری و دوستی در جوار یکدیگر هستند و از یک رابطه و همکاری بسیار مناسبی در حوزه‌های طرح‌های توسعه‌ای برخوردارند. 

وی افزود: امیدوارم خانم فلاحی نماینده محترم ایلام نیز این حسن همجواری و دوستی تاریخی را مدنظر قرار دهند و در این شرایط با برخی اظهار نظرها و کارها، موجب ایجاد اختلاف میان دو استان نشوند.