امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403



شهرداری برنامه تحول بافت فرسوده همراه با مشوق‌ها، سریعتر ارایه کند / بانک ملی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را آغاز کند / بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مسکن ملی

 

استاندار کرمانشاه در نشست شورای مسکن استان گفت: شهرداری باید مشوق‌ها، چهارچوب‌ها و شیوه اجرایی ساخت و ساز در بافت های فرسوده را هرچه سریع تر تهیه کند تا شاهد یک تحول مناسب در این بافت‌های نازیبا باشیم.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "بهمن امیری مقدم" در نشست شورای مسکن استان که با حضور معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: دولت یک وام ودیعه مسکن برای کمک به مستاجرین در نظر گرفته است که بانک ملی استان باید پرداخت آن را آغاز کند تا مردم بتوانند در زمینه اجاره مسکن از آن استفاده کنند.

وی افزود: کرمانشاهی‌ها از قدیم الایام به منش پهلوانی شهره بوده اند و این منش زیبا باید در زمینه اجاره عادلانه مسکن و رعایت حال مستاجرین هم نمایان شود.

مدیر ارشد استان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های کرمانشاه در طرح مسکن ملی تاکید کرد و گفت: تولیدات برخی از کارخانجات استان دارای کیفیت بسیار مناسبی است و پیمانکاران در راستای حمایت از تولید و اشتغال باید از ظرفیت های این مجموعه ها در زمینه تامین مصالح استفاده کنند و این ظرفیت ها در پیوست قراردادها معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته شرایط استفاده از این ظرفیت های تولیدی نیازمند دستورالعمل مناسبی است که منافع کارفرما هم در آن لحاظ شود.

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش بر تعیین تکلیف تعاونی های مسکن در سطح استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه حدود ۴ هزار واحد مسکن مهر هنوز تحویل نشده اند و این نشانه ضعف عملکرد تعاونی های مربوطه است.

وی گفت: وضعیت این تعاونی‌ها بررسی شود و مجوز آن هایی که پروژه‌ها را تمام کرده اند طبق اساسنامه برچیده شوند و تعاونی‌هایی هم که در انجام پروژه‌ها ناتوان بوده اند، ادامه کار به مجموعه دیگری واگذار شود تا مردم از این وضعیت بلاتکلیفی رها شوند‌.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین اداراتی که برای ساخت مسکن، زمین تحویل گرفته‌اند در صورت عدم اجرا، پروژه به کسان دیگری واگذار شود.

وی همچنین گفت: مردم در زمینه تهیه مسکن با مشکل مواجه هستند و پروژه های مسکن مهر باید در طول تمامی ۷ روز هفته فعال باشند و پیمانکاران با شتاب این مجموعه ها را به اتمام برسانند.

امیری مقدم عنوان کرد: بافت فرسوده کرمانشاه، چهره این کلانشهر را نازیبا کرده است و شهرداری باید هر چه سریع‌تر برنامه تحول بافت فرسوده را ارایه دهد و اختصاص مشوق‌های مناسب برای تحول در این حوزه را به بخش خصوصی ارائه دهد.