امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403



توسعه شرکت‌های دانش بنیان با هدف تولید صادرات محور و اشتغال آفريني

 

استاندار کرمانشاه گفت: شرکت‌های دانش بنیان پس از شکل گیری، رشد و تجاري سازي محصولات باید از پارک های فناوری جدا شوند و با استقرار در شهرک‌های صنعتی وارد فاز تولید انبوه، اشتغالزایی و صادرات شوند‌.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در نشست شورای اداری استان که با حضور معاونین استاندار، امام جمعه اهل تسنن، مدیران، فرمانداران و مسئولان عضو این شورا برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی گفت: این فرمانده مومن، پارسا، پاك نهاد، شجاع و انقلابی، دارای ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی بسیار نیکویی بود و الگویی دائمی برای همه ما محسوب می‌شوند.

وی در ادامه سخنانش به موضوع شعار سال اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نخستین روز از سال ۱۴۰۱، شعار سال را تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین تعیین کردند و بر ضرورت نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ها تاکید کردند.

مدیر ارشد استان افزود: رهبر معظم انقلاب حركت به سمت نهادينه شدن اقتصاد دانش بنيان را بسترساز کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل دانستند كه بي شك تحقق اين مهم سبب حل مشكلات اقتصادي كشور با تكيه بر توان داخلي و خودباوري مي شود.

وی ادامه داد: افزایش دو برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نه به صورت اسمي و بلكه واقعي برای پاسخ به نیازهای کشور مورد تأكيد است كه راهكاري تحقق اين مهم نيز امروز در نشست تبيين شد و بر برنامه ريزي عملياتي و پرهيز از تلاش شعاري محقق خواهد شد.

امیری مقدم بر توسعه شرکت های دانش بنیان در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان پس از شکل گیری و رشد اولیه باید از پارک های فناوری جدا شوند و با استقرار در شهرک‌های صنعتی وارد فاز تولید انبوه، اشتغال زایی و صادرات شوند‌.

وی در ادامه سخنانش به موضوع دیدار اخیر خویش با تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: در این دیدار درخواست کردیم مجموعه آستان قدس با توجه به ظرفیت های مناسبی که در اختیار دارد در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال زا در استان سرمایه گذاری کند که خوشبختانه در این زمینه اعلام آمادگی شد و مناطق كم برخوردار در اولويت قرار خواهند داشت.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین مجموعه آستان قدس رضوی برای خدمات رسانی به زوار اباعبدالحسین (ع) در ایام اربعین در استان کرمانشاه نيز اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه این نشست از عملکرد ستاد خدمات سفر استان در ایام نوروز قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه آمار حضور گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۱ از رشد بسیار خوبی در مقایسه با سال های گذشته كه وضعيت عادي نيز داشتيم، برخوردار بود و دستگاه‌های عضو ستاد در زمینه ارائه خدمات مناسب به مسافران تلاش بسیار خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

امیری مقدم بر تداوم فعالیت‌های ستاد خدمات سفر تاکید کرد و گفت: ایجاد ستاد دائمی خدمات سفر در استان می تواند به توسعه گردشگری و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کمک کند.

استاندار کرمانشاه همچنین از تلاوت قرآن بسیار زیبای حاج وحید نظریان در محضر رهبر انقلاب تجلیل کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در زمان اجرای این قرائت بسیار زیبا، چند بار آقای نظریان را تحسین کردند و ما به چنین هم استانی که کارمند استانداری هم هستند، بسیار افتخار می کنیم.

وی همچنین بر ضرورت برقراری یک قرارگاه عملیاتی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: ظرفیت های کشاورزی کرمانشاه در حوزه تولید بسیار بیش از این‌هاست و این قرارگاه عملیاتی باید این ظرفیت‌ها را فعال کند و به سمت توسعه صنايع تبديلي حركت كند.

امیری مقدم همچنین خام فروشی را لطمه به اقتصاد و اشتغال استان دانست و گفت: متاسفانه سنگ های استخراج شده از معادن استان به صورت فله‌ای به جاهای دیگر صادر می شود و پس از کمی تغییرات با قیمت بسیار بیشتر دوباره به استان وارد می‌شود که تداوم این رویه قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی باید در حوزه های مختلف راه اندازی شود و محصولات با ارزش افزوده بیشتر به خارج از کشور صادر شوند.