امروز: پنج شنبه 30 فروردین 1403

 

استاندار کرمانشاه گفت: مردم بايد اين احساس را داشته باشند كه نظارت ها در بازار به منظور كنترل قيمت ها جدي است و چشم‌پوشی از تخلف واحدهاي صنفي خیانت به مردم است زيرا آنان اميد به جدیت مسئولين برای مقابله با افراد متخلف را دارند.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "بهمن امیری مقدم" در هشتاد و دومین کارگروه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور اعضا در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، بر بكارگيري مكانيزم و راهكارهاي عملي براي نظارت دقيق تر به منظور كنترل قيمت ها در بازار تاكيد كرد و اظهار داشت: جلسات كارشناسي زيرمجموعه اين كارگروه بايد تاثيرات خود را براي نظارت دقيق در كنترل قيمت ها در بازار داشته باشد و قطع واسطه ها در توزيع كالاها منجر مي شود كه كالاهاي اساسي با قيمت مناسب به دست مردم برسد.

وی با بيان اينكه نظارت و پيگيري ها براي كنترل قيمت كالاها بايد آثار خود را در بازار نشان دهد، تصریح کرد: مردم بايد اين احساس را داشته باشند كه نظارت ها در بازار جدي است لذا بايد تلاش شود كه اگر يك واحد صنفي چند بار مرتكب تخلف شده است ديگر چشم پوشي صورت نخواهد گرفت و با جديت با چنين واحدي و لغو پروانه آن برخورد خواهد شد زيرا تكرار تخلف و چشم پوشي از آن در واقع توهين به مردم است.

مقام عالي استان با بيان اينكه توصیه پذیری و چشم پوشی از تخلف اصناف گناهی نابخشودنی و ظلمی بزرگ در حق مردم است، ادامه داد: نظارت در بازار باید بگونه ای باشد که برای مردم ملموس باشد و آن ها تغییراتی را در سطح جامعه و بازار احساس کنند.

استاندار کرمانشاه همچنين خواستار تشكيل بانك اطلاعاتي و سامانه بسيار منسجم و به روز از سوي اداره صمت استان به منظور برخورد جدي با متخلفين و جلوگيري از تكرار تخلف توسط برخي از واحدهاي صنفي در استان شد و گفت: هر گونه توصيه پذيري و چشم پوشي از تخلفات در بازار ظلم به مردم و افزايش گرفتاري آنها خواهد بود لذا با قاطعيت بايد با متخلفين برخورد شود.

مقام عالي استان در ادامه با تاكيد بر جلوگيري از افزايش هر گونه قيمت در بازار در راستاي عرضه مناسب كالاهاي اساسي از جمله برنج خاطرنشان ساخت: تزریق برنج های وارداتی زماني در کنترل و کاهش قیمت ها تاثير خواهد داشت كه دست واسطه ها در بازار قطع شود و كالاها بدون واسطه و صحيح به دست مردم در مناطق محروم رسانده شود.

وی همچنین خواستار نظارت جدی‌تر روسای اتحادیه ها بر اصناف زیرمجموعه خود شد و گفت: وقتی ناظرين در بازار به اين نتيجه مي رسند كه واحدي صنفي بايد پلمپ و پروانه كسب آن باطل شود حتماً اين كار بايد صورت گيرد زيرا عدم برخورد صحيح با متخلف منجر به بي ثباتي در بازار خواهد شد و هر فردي در اين زمينه كوتاهي كند در واقع به حق مردم جفا كرده است و همچنين اقدام به اين كار برای دیگر واحدها هم درس عبرتي خواهد بود كه اگر مرتکب تخلف شوند برخوردهای مشابه با آن ها نیز صورت می‌گیرد.

اميري مقدم در ادامه خواستار بررسی وضعیت فروشگاه های زنجیره ای در خصوص کم فروشی شد و گفت: ناظران مربوط به این قضیه ورود پیدا کنند تا در صورت اثبات این تخلف برخوردهای قانونی با آن صورت گیرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر برچیده شدن کشتارهای غیر مجاز در سطح شهرها، با اشاره به میزان جوجه ریزی در استان گفت: طبق اظهارات متولیان امر در جهاد کشاورزی تا ۲۰ فروردین سال آینده مشکلی از این بابت نخواهیم داشت هرچند باید جوجه ریزی ها افزایش و ظرفیت ذخیره ۱۵۰۰ تنی به ۲ هزار تن افزایش یابد.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد: ضرورت دارد كه نظارت هاي مستمر به منظور اطلاع دقيق از نحوه جوجه ريزي در مرغداري ها صورت بگيرد و هر واحدي كه اقدام به جوجه ريزي نداشته است با چنين واحدي برخورد شديدي صورت بگيرد و در اين زمينه بازرسي ها بايد اثرگذار و در راستاي خدمت به مردم باشد.

 وي با تاكيد بر اين مطلب كه بايد با استفاده از اختيارات استاني نسبت به حل مشكلات موجود اقدام كنيم، گفت: با توجه به نزديكي شب عيد ضرورت دارد كه مسئولين ذيربط تلاش خود را براي ارائه خدمات بهتر و در اختيار گذاشتن كالاهاي اساسي به مردم با قيمت مناسب بكار بگيرند و در اين زمينه هيچ گونه كوتاهي پذيرفتني نخواهد بود.

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار نظارت جدي بر نحوه پخت و كيفيت نانوايي ها در استان شد.