امروز: جمعه 31 فروردین 1403
استاندار کرمانشاه رفع مشکلات مردم را اولویت اصلی مجموعه مدیریتی استان دانست و گفت: در شرایط فعلی هرگونه سستی در رفع مشکلات مردم، خیانت است و مدیران استان به‌جای تلاش و رایزنی برای ابقا شدن باید به‌دنبال رایزنی و اقدام برای حل مشکلات مردم باشند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه از ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز دوشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: ما طی هفته‌های گذشته بارها برای جذب سهم اختصاصی استان از بند الف تبصره ۱۸ به عنوان یک ظرفیت خوب برای اشتغال، با وزارتخانه‌های مختلف مکاتبه کرده‌ایم اما متأسفانه هیچ خروجی از طرف ادارات‌ کل استان ندیده‌ایم درحالی‌که مدیران باید برای پیگیری این‌موضوع به وزارتخانه‌ها بروند و نیازهای استان را مطالبه کنند.

به گفته‌ او، مدیرانی که به‌دنبال حل مشکلات مردم و کار و تلاش نروند، به بی‌توجهی به مسئولیت خود متهم می شوند درحالی‌که همه ما با مردم وعده کرده‌ایم که تا آخر پای کار باشیم.

 کار و مشکل مردم را پیگیری کنید

 استاندار کرمانشاه با اشاره به حق دولت جدید برای تغییرات مدیران عنوان کرد: نباید هیچ‌یک از مدیران استان با این تصور که چون احتمال تغییر آن‌ها وجود دارد، دست از کار بکشند و منتظر انتصاب مدیر جدید باشند بلکه باید تا آخرین لحظه تمام تلاش و توان خود را به کار بگیریم تا استاندار جدید با کمترین مشکل مواجه باشد.

 بازوند خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: خدا کند که همه شما در مسئولیت خود ابقا شوید اما خداوکیل کار و مشکل مردم را پیگیری کنید.

 زمین ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان تامین شد

 او همچنین با اشاره به مصوبه مجلس برای احداث مسکن در کشور گفت: مجلس با تصویب طرح جهش تولید مسکن، دولت را موظف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی کرده‌ است که سهم استان کرمانشاه سالی ۳۰ هزار واحد و در طول چهار سال ۱۲۰ هزار واحد مسکونی جدید است.

 به گفته‌ مدیریت ارشد استان کرمانشاه پیش‌از این، طرح اقدام ملی مسکن در برخی نقاط کلید خورده بود که ثبت‌نام‌های صورت‌گرفته در آن درحال پالایش است و در صورت آمادگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، ادامه ثبت‌نام‌های صورت گرفته در این طرح، در قالب طرح جهش تولید مسکن از اول آذرماه پی گرفته می شود.

 بازوند در این زمینه با اشاره به اینکه شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان پایلوت طرح جهش تولید ملی مسکن قرار گرفته است، گفت: از آقای بخشی پور، نماینده مردم اسلام آباد غرب که به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کرده است، تقدیر و تشکر می کنم.

 او با بیان این‌که تاکنون برای احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان زمین لازم را تأمین و مشخص کرده‌ایم، عنوان کرد: تامین زمین در برخی شهرها هم با مشکلاتی روبه‌رو است که حل آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

 بازوند اداره‌کل راه و شهرسازی استان را مکلف به شروع هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی طرح جهش تولید مسکن در استان کرد.

 تخصیص ۶۱ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی

 استاندار کرمانشاه همچنین در ادامه با اشاره به طرح محرومیت‌زدایی در کشور اظهار کرد: ۶۲۱ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در سال مالی جاری اختصاص‌یافته که برخی از طرح‌های آن ملی و برخی استانی است.

 بازوند سپاه پاسداران را از بنیان‌گذاران در طرح محرومیت‌زدایی برشمرد و بیان کرد: سپاه متعهد شده که خودش نیز مبالغی برای اجرای این طرح اختصاص دهد و طبعا وقتی اجماع لازم درباره طرحی وجود داشته باشد باید بخوبی هم اجرا شود چنانچه امروز برنامه‌ای در راستای محرومیت‌زدایی با همکاری سپاه و علوم پزشکی با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان تصویب شده‌ است.

 بازوند همچنین از اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست که مصوبات کارگروه زیربنایی استان را مبنای توسعه گردشگری و به‌ویژه اجرای کریدور گردشگری بیستون به کرمانشاه قرار دهد.

 او در پایان با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم برای ایران یک راهبرد اساسی است؛ راهبردی که به‌معنای ریاضت کشیدن نیست بلکه مسیر اصلی توسعه و پیشرفت کشور است.

 به گفته‌ بازوند، باید برای مردم درون‌زا بودن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی به‌خوبی تعریف شود زیرا وقتی این‌ موضوع تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود مانند دوران دفاع مقدس سبب مشارکت گسترده مردم و حل مشکلات اقتصادی خواهد شد.