امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403


استاندار خبر داد: كرمانشاه آمادگي ارائه خدمات گردشگري به مسافران را در تمامي ايام سال دارد/ دبيرخانه دائمي ستاد خدمات سفر در كرمانشاه تشكيل مي شود

 

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه دبيرخانه ستاد هماهنگي خدمات سفر در كرمانشاه دائمي تشكيل مي شود؛ گفت: با سازماندهي و ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد، زمينه ارائه خدمت رساني، افزايش امكانات رفاهي و تسهيل سفر را در تمامي ايام سال و با رويكرد توسعه گردشگري در كرمانشاه انجام خواهيم داد.

 

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ « بهمن اميري مقدم» در جلسه ستاد هماهنگي خدمات سفر استان ضمن اظهار تشكر از همكاري و هم افزايي مناسب دستگاه هاي امدادي و خدمات رسان و ساير ادارات عضو در ايام نوروز براي ارائه خدمت مطلوب به گردشگران و مسافران گفت: صنعت گردشگري يكي از پيشران هاي مهم توسعه در آينده محسوب مي شود و بر اين اساس ارائه خدمات را نبايد صرفا به ايام خاصي از سال محدود كنيم.

نماينده عالي دولت در استان از خدمات دولت سيزدهم با مديريت صحيح گردشگري و ايجاد زمينه براي تقويت نشاط و اميد در جامعه با تكميل روند واكسيناسيون و تسهيل سفرهاي نورزي گفت: انسجام، همکاری و هم افزایی همه دستگاه های مربوطه با وجود افزايش سفرهاي نورزي شرايط مناسبي را براي ارائه خدمت به مسافران فراهم كرد و در روزهاي باقيمانده ايام نوروز نيز با جديت بيشتر تداوم خواهد داشت.

امیری مقدم،‌ با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع و راهبردی برای گردشگری استان، اظهار کرد: در این راستا، باید دبیرخانه دائمی ستاد خدمات سفر در میراث فرهنگی استان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: در این دبیرخانه با كارشناسي تحليلي و ميداني ضعف ها و نيازهاي حوزه گردشگری استان در طول سال شناسایی و برای رفع آن تلاش شود و از سویی نقاط قوت هم تقویت شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه باید تلاش کنیم تا کرمانشاه در حوزه گردشگری به جایگاه بالایی برسد، عنوان کرد: در دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان باید عملکرد سایر استانها مانند اصفهان، فارس، بوشهر، خراسان رضوی و هرمزگان که مقصد اصلی گردشگران هستند مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و از تجربیات آنها استفاده کنیم‌.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روزهای پایانی تعطیلات نوروز، افزود: همه دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر باید در روز سیزدهم فروردین که آخرین روز تعطیلات نوروز است، هماهنگی های لازم را داشته باشند تا نوروز را با خوبی به پایان برسانیم.

امیری مقدم اظهار کرد: در این چند روز باقی مانده تعطیلات نوروز دستگاه ها همچنان باید آمادگی خود را حفظ کنند و بازرسی ها، نظارت ها و بازدیدها را افزایش دهند.

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از مخابرات هم انتظار می رود همانند مشهد، زمانی که مسافری وارد استانمان می شود، پیامک خوش آمدگویی داشته باشد و برخی نکات آموزشی را هم به آنها ارائه دهد.

امیری مقدم در پایان با انتقاد از خاموشی جاده های کرمانشاه، گفت: در مسیر جاده های کرمانشاه و هم در داخل شهرها نباید هیچ گونه خاموشی باشد و بايد اين موارد به عنوان بخشي از ايمني سازي جاده و كاهش خطرات مورد توجه قرار گيرد.

وي همچنين تلاش گروه های جهادی در انجام سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ شايسته تقدير دانست و گفت: ظرفیت و انگیزه بالای گروه های جهادی برای خدمت رسانی به مردم باید مورد توجه قرار گيرد و در تمامي بخش هاي درماني و امدادي اين عزيزان خالصانه در مناطق محروم حضور پيدا مي كنند.