-اجراي دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه
-اقدام در تهیه کالا و خدمات مورد نیاز با عنایت به آیین نامه مالی شهرداري و ضوابط و دستورالعمل هاي صادره در حد نصاب معاملات
-تهیه کالا و خدمات مورد نیاز در چهار چوب مقررات مالی و دستورالعمل هاي صادره و تحویل کالا و خدمات به واحد متقاضی از طریق سیستم انبار و اموال و همچنین تنظیم صورت جلسه کمیسیون تحویل
-تحقیق و بررسی لازم در انجام معاملات جزئی با هماهنگی مسؤول مربوطه و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداري
-اقدام در خصوص اخذ مشخصات کامل و آدرس طرف معامله و مهرحداقل قیمت برروي فاکتور ها
-انجام معاملات متوسط برابر آیین نامه معاملاتی شهرداري و دستورالعمل هاي مربوطه
-انجام امور مربوط به هزینه هاي جاري جزئی شهرداري
-پیش بینی احتیاجات شهرداري از نظر وسایل مورد نیاز و برآورد هزینه هاي آن
-تهیه و تنظیم اسناد هزینه اي و خریداري شده
-پرداخت هزینه هاي جاري (تنخواه)
-تهیه استعلام و بررسی استعلامات واصله
-تهیه و تنظیم و ارائه گزارش از فعالیتهاي انجام شده به مدیریت مالی
-انجام سایر اموري که از طرف مافوق محول می گردد .